De Smidse 1
7261 AT Ruurlo
Nederland
De unieke sonoriteit van de contrabas is eeuwenlang onmisbaar gebleken in orkesten, terwijl de kamermuzikale kwaliteit van dit instrument lang onderbelicht is gebleven.
In hun programma laten Elise Besemer, Théotime Voisin en Laurens de Man horen dat dit niet terecht is.
Elise Besemer (Rotterdam, 1994) stond in 2016 in de finale tijdens het prestigieuze Oskar Back Concours. Haar spel is zeer sensitief, zonder effectbejag, volstrekt eerlijk. Elise is een bijzonder allround violiste. Zij was één van de drie genomineerden voor de Grachtenfestival Prijs 2017.
Kamermuziek is ëën van haar grote passies.
Voor Théotime Voisin (Montpellier, 1992) was – en is – het spelen op de contrabas de vervulling van een jongensdroom. Zijn uitstekende techniek, precisie, een heldere stijl en interesse in de meest uiteenlopende aspecten van muziek hebben hem in staat gesteld een aanzienlijk deel van de klassieke literatuur voor de contrabas te ontdekken. Hij heeft vele nationale en internationale prijzen in de wacht gesleept.
Laurens de Man is een veelzijdig musicus, actief als pianist en organist, zowel solistisch als in kamermuziekverband. Hij studeerde piano en orgel aan het Conservatorium van Amsterdam.
Hij won diverse prijzen, o.a. tijdens de Nationale Finale van het Prinses Christina Concours in Den Haag, bij het Internationaler Klavierwettbewerb “J.S. Bach” in Würzburg en bij de International Martini Organ Competition in Groningen. In november 2017 verscheen een piano-CD met klavierwerken van J.S. Bach.
Foto – Jan Sebregts